Schowaj

Blog

Pogoda na modę

Data wpisu: 06-05-2013
Autor: Amelia Zajączkowska
Cykl: Redakcyjnie

Nareszcie! Do Polski zawitała wiosna, a wraz z nią nowe kolekcje, dodatki i must have’y. Niby wszystko to samo, co kiedyś, ale jednak inaczej. Długotrwały niedobór słońca sprawił, że ubrania na drobną chwilę, stały się czymś więcej niż ubraniami lub sposobem na wyrażenie siebie. Wiosenne płaszcze i trampki, były piękną odmianą dla grubych czapek, szalików i swetrów, niczym radosna pieśń serca lub hymn, który wspiera na duchu i daje nadzieję na lepsze jutro. Po krótkiej chwili ciepłej zadumy, zaczęła się euforia – powrót unowocześnionych lat 60, grunge’u i błysku. Najwidoczniej projektanci potrafią przewidywać pogodę, o wiele lepiej niż meteorolodzy. Kropka w kropkę, minimalistycznie, ze smakiem, ale także ze sporą dozą szaleństwa i kreatywności przewidzieli mój nastrój po przygnębiającej, szarej zimie.


W tym sezonie, jeszcze wiosennym, mimo że wszyscy ludzie mody myślą już o jesieni, zachwyciła mnie polsko-szwedzka marka z siedzibą w Londynie. Mówię o niszowym brandzie Ever Rêve. Projektantka Michelle Urvall-Nyren design ma we krwi, a inspiracje czerpie z osoby swojej babci, która w latach 60. projektowała tkaniny. Filozofia marki oparta jest na „porównaniu słabości z siłą, obcego ze znanym oraz stałości z krótkotrwałością”. Odzwierciedla to nazwa Ever Rêve ("Rêve"- z francuskiego "marzyć"). Mimo, stosunkowo niewielkiej ilości stylizacji w kolekcji, (a może właśnie dlatego) ubrania są uszyte na najwyższym poziomie. Do ich produkcji wykorzystano jedwab. Patrząc na lookbook Ever Rêve czuje się ciepłe promienie słońca, lato i wyzwalającą wolność. Geometryczne aplikacje nie nadają ubraniom ciężkości i toporności, jest wręcz przeciwnie - wszystko wydaje się być takie lekkie i pogodne, pachnące przeszłością i jednocześnie patrzące śmiało w przyszłość. Projektantka zapytana o motto swojej marki, odpowiedziała mi, że stara się zachować równowagę pomiędzy brutalną rzeczywistością i biznesem, a kreatywnością i marzeniami. Kontrasty te widoczne w całej kolekcji, sprawiają, że stworzona jest dla marzycielek stąpających twardo po ziemi. I niech tak zostanie, ponieważ dzięki temu nazwa Ever Rêve nabiera głębszego znaczenia.

Ever "Rêve w obiektywie Sejina Ahna:










Kolejnym pozytywnym zaskoczeniem, lecz z zupełnie innej bajki, okazała się kolekcja marki Herzlich Willkommen. Brand ten powstał w 2011 roku, tworzą go  Alicja Saar i Małgorzata Wójcicka – absolwentki łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych. Ich pierwszą wspólną kolekcją była seria kostiumów kąpielowych na sezon wiosna/lato 2012, która w całości została pokryta nadrukami ich własnego autorstwa.  Projektantki bardzo dobrze wczuły się w tegoroczne wiosenne klimaty. W lookbook’u możemy zobaczyć pastelowe marynarki z barokowymi wzorami, a także błyszczące spodnie w wielu kolorach. Moim faworytem w całej kolekcji jest krótka, szyfonowa pelerynka. Z pewnością Herzlich Willkommen jest marką stworzoną dla osób odważnych, niebojących się własnego stylu, a także tego, aby iść pod prąd. Same projektantki twierdzą, że „ Chcą trafić do ludzi, którzy stronią od mainstreamu, ale nie boją się cytatów z pop kultury.Muszą to być osoby inteligentne, z poczuciem humoru, mające dystans do siebie i otoczenia.”



Zdjęcia: Zbigniew Olszyna, modelka: Martyna Pszczoła


Wiosna z pewnością przyniesie nam wiele okazji do zabawy modą, z tak wielu dostępnych ubrań z pewnością każdy wybierze coś dla siebie. Najważniejsze tylko, żeby pomiędzy tyloma modowymi wyborami, nie zgubić własnego stylu, czego z okazji nadchodzącej wiosny szczerze Wam życzę.


Autor wpisu: Amelia Zajączkowska

Moda to jej wielka pasja. Bardzo lubi ciepłe letnie wieczory, spędzane razem z przyjaciółmi. Zdecydowanie ogląda za dużo filmów i ma zbyt bujną wyobraźnię. Jej marzeniem jest zamieszkanie w Nowym Jorku i podróż do Australii. Uwielbia czuć, że żyje.

Dodaj opinię
*
*
*




*